
Trygg strømhandel hos Bærum Energi
September i år ble listen over sertifiserte strømleverandører publisert og vi i Bærum Energi er stolte av å kunne meddele at vi er en av de opplistede. Denne ordningen ble til gjennom initiativ fra Energi Norge og Distriksenergi og administreres av DNV. For å bestå sertifiseringen måtte selskapet gjennom en rekke krav, med hovedmål om å sikre god og kvalifisert levering av strøm til kundene. Og det er nettopp dette vi i Bærum Energi jobber mot, enkel, trygg og forutsigbar levering av strøm. Noen av de viktigste kravene er;
- Selskapene skal sertifiseres og godkjennes av DNV. DNV skal regelmessig se aktørene i "kortene".
- Det stilles strenge krav til salgsaktiviteter i alle salgskanaler. Eksempler på salgskanaler er telefonsalg, sosiale medier, dørsalg eller stands.
- Strenge krav til tjenesteleverandører som har direkte kontakt med strømkunden (callsentre etc.)
- Det stilles også krav til kompetanse hos ansatte, kontinuerlig forbedring og gode prosesser rundt klagebehandling m.m.
- Strømproduktene skal være enkle å skille fra hverandre
- Kundene skal kunne velge kanal for prisvarslinger. Eksempler på dette er sms eller e-post.
- Kampanjetilbud skal merkes tydelig
- Det skal ikke være skjulte priselementer og varigheten på strømproduktene skal være tydelig merket.
- Reserverte kunder skal ikke kontaktes, og når en kunde har betalt sin siste faktura hos en strømleverandør så skal vedkommende ikke kontaktes på seks måneder.
Ønsker du å lese mer om trygg strømhandel og kravene for sertifiseringen kan du besøke Energi Norge sin hjemmeside